دستگاه جوان‌سازی و لیفتینگ پوست مدل مینی هایفو

خصوصیات و مشخصات دستگاه هایفو

دستگاه مینی هایفو با تحریک غیرتهاجمی کلاژن و فیبرهای الاستیک عمقی و افزایش رطوبت پوست چین و چروک و خطوط پوست را از بین می برد.

این دستگاه به طور کارآمد برای پوست صورت، گردن و درجه کم آن برای پوست دور چشم قابل استفاده است.

هایفو از افتادگی صورت جلوگیری کرده و فرم صورت را به صورت V حفظ میکند.

این دستگاه عمدتا برای کشیدن کامل بافت پوست، چین و چروک، زبری ناشی از پیری و تغییر شکل خطوط روی صورت استفاده می‌شود که به طور موثری باعث تسکین و کشیدگی بافت های گردن و ناحیه چشم می شود.


هایفوتراپی چیست؟

هایفو HIFU مخفف عبارت High-Intensity Focused Ultrasound ، به معنای امواج فراصوت پرتوان و متمرکز است که یک تکنولوژی نسبتا جدید در آرایش محسوب می شود. هایفو به عنوان یک روش درمانی و آرایشی برای صورت است که انرژی امواج فراصوت متمرکز را با یک دستگاه دستی برای صورت و گردن به کار می برد. در روش هایفوتراپی با تمرکز بر روی لایه های داخلی و ایجاد گرمای شدید تخریبی هوشیارانه در یک ناحیه مشخص از پوست اتفاق می افتد. هایفوتراپی یک روش غیرتهاجمی است که به تحریک سلول ها کمک می کند و منجر به جوانسازی بافت ها و تولید کلاژن می شود. تاثیر نهایی درمان این روش سفت شدن و لیفتینگ پوست در نواحی مورد نظر است.

HIFU یا سونوگرافی متمرکز با شدت بالا (High Intensity Focused Ultrasound) تنها روش غیر تهاجمی است که به طور خاص می تواند سطوح عمیق زیر پوست را نشانه بگیرد و بدون هیچ گونه خراشی در سطح پوست، تاثیر لازم را بر روی آنها اعمال کند.

تاریخچه هایفوتراپی

روش هایفوتراپی برای درمان تومورها نیز مشهور است اما اولین بار در سال ۲۰۰۸ از هایفو برای درمان های زیبایی استفاده شد. در سال ۲۰۰۹، FDA استفاده از هایفو برای لیفت ابرو را تایید کرد. در سال ۲۰۱۴ استفاده از این دستگاه برای خطوط و چین و چروک  تایید شد.

دستگاه مینی هایفو مانند اغلب دستگاه های هایفو برای نقاط مختلف بدن قابل استفاده است. به عنوان مثال می تواند چین و چروک و خطوط بالای سینه و گردن را از بین ببرد که به علت از بین رفتن کلاژن ایجاد شده اند.

نتایج بدست آمده از چندین آزمایش بالینی نیز اعلام داشتند که هایفو برای لیفت صورت و بهبود چروک های پوستی موثر و ایمن است. افراد تحت درمان توانستند

در طی چند ماه پس از درمان نتایج خوبی را بدون ریسک های مرتبط با جراحی ببینند.

هایفوتراپی یک روش درمانی غیرتهاجمی برای لیفت صورت نیز می باشد که نشان داده است، می تواند جایگزینی مناسب برای جراحی با عوارض مربوطه و دوره بهبود پس از آن باشد.


نقد و بررسی دستگاه مینی هایفو

سیستم اتوماتیک تصویربرداری Mini HIFU بطور عمقی و دقیق پوست را هدف قرار‌‌ می‌دهد و در مرحله بعد دستگاه HIFU امواج پرانرژی ارسال‌‌ می‌کند و لایه SMAS را هدف‌‌ قرار می دهد در نتیجه تشکیل مجدد کلاژن را تحریک‌‌ می‌کند. زمانی که SMAS تحریک‌‌ می‌شود، پوست به سرعت سفت‌‌ می‌شود در نتیجه کلاژن دوباره تشکیل و سازماندهی‌‌ می‌شود، سپس کلاژن موجود در عمق پوست که از لایه SMAS پشتیبانی‌‌ می‌کند را فعال‌‌ کرده و چین و چروک را رفع‌‌ می‌کند. درمان با دستگاه مینی هایفو باعث رو آمدن و سفت شدن پوست می شود که در نهایت موجب حفظ جوانی، زیبایی و سلامتی آن می‌شود.

SMAS چیست؟

لایه (SMAS (Superficail Muscular Aponeurotic System بین دو لایه‌ی فاسیا و لایه‌ی عضلانی، یک لایه‌ی بسیار ظریف و نازک ولی بسیار قوی است که باعث جداسازی بافت چربی از بافت عضلانی می شود و نبود آن در ایجاد پیری و شل شدن عضلات صورت نقش اصلی را به عهده دارد. ضخامت این لایه از 0.35 تا 0.45 میلی‌متر می‌باشد و قوام و استحکام پوست بر پایه های این لایه استوار است چرا که این لایه محل اتصال پوست به عضلات می باشد.

لایهSMAS را به سیستم و شبکه‌ای شبیه میله‌های آهنی و درهم تنیده شبیه می‌دانند که تمامی لایه‌های پوست را به‌هنگام جوانی و برومندی‌، در درون خود‌، بمانند یک بسته‌بندی بسیار محکم نگهداشته که اثر ظاهری آن را در شادابی، طراوت و جوانی پوست می‌توان مشاهده کرد.

با‌گذشت زمان، این سیستم درهم تنیده‌ی SMAS، به‌تدریج استحکام خود را از دست داده و به لایه‌ای نازک و کم‌توان تبدیل گشته که با تشدید پروسه‌ی سالخوردگی و پیری، دیگر قادر به نگهداری لایه‌های پنجگانه پوست که روی آن استوار شده‌اند، نبوده که در نتیجه، آن لایه‌ها نیز با کاهش قوام و سفتی لایه SMAS، استحکام خود را از‌دست می‌دهند و به‌اصطلاح، فرومی‌ریزند که اثر ظاهری آن را در افتادگی، شلی، پیری و بروز چین‌وچروک‌های پوست به‌ویژه صورت، به‌وضوح می‌توان مشاهده نمود.

آپونوروتیک عضلانی سطحی
SMAS | Superficail Muscular Aponeurotic System | آپونوروتیک عضلانی سطحی

چگونگی عملکرد هایفو در عمق های مختلف پوست | عمق‌ های مختلف نفوذ هایفو

عمق 1.5 میلی‌متر

هدف عمل هایفو در این عمق روشن کردن پیگمانتاسیون (تجمع رنگدانه‌ها) و روشن کردن پوست انجام می‌شود. میزان رنگدانه ملانین پوست پس از چهار جلسه درمان‌ هفتگی هایفو در عمق 1.5 میلی‌متر کاهش محسوسی می‌یابد.

عمق 3 میلی‌متر

انجام عمل هایفو و گرم کردن بافت در عمق 3 میلی‌متر عموماً به منظور کشیدن و سفت کردن پوست انجام می‌شود. هایفو در این عمق بخشی از پوست را هدف قرار می‌دهد که کلاژن ساختاری در آنجا قرار دارد و تولید کلاژن را با تحویل انرژی دقیق تحریک می‌کند.

عمق 4.5 میلی‌متر

اثر لیفتینگ هایفو با عمل در این عمق اتفاق می افتد. همانطور که توضیح داده شد، سیستم آپونوروز عضلانی سطحی (SMAS) معمولاً در این عمق قرار دارد. لایه SMAS لایه‌ای است که جراح آن را در عمل لیفت صورت محکم می‌کند. بنابراین بیمار در اثر تحریک و کشیدن لایه SMAS در عمق 4.5 میلی‌متری از همان نتایج لیفتینگ برخوردار می‌شود.


مهم ترین نکات و مشخصه های کلیدی هایفوتراپی محصول Mini HIFU

  •  سهولت در استفاده
  •  درمان غیرتهاجمی و بدون عوارض
  •  جا به جایی و حمل آسان
  •  دارای 3 سطح قدرت
  •  قابلیت استفاده در سالن های زیبایی و استفاده خانگی
  •  مناسب برای بانوان و آقایان
  •  سفت کننده پوست، افزایش جذب مواد، درخشندگی و جوانسازی پوست
  •  مجهز به تکنولوژی آر اف و اولتراسوند و هایفوتراپی
بخش های مختلف دستگاه مینی هایفو
Different parts of the mini HIFU machine | بخش های مختلف دستگاه مینی هایفو

ویژگی های دستگاه مینی هایفو:

نوع: دستگاه زیبایی ضد پیری صورت
رنگ اصلی: سفید
جنس: ABS (Acrylonitrile Butadiene Styrene Plastic) ، فولاد ضد زنگ
نوع پوست: انواع پوست
منطقه هدف: صورت ، چشم ، گردن
ولتاژ ورودی: AC 90V-240V
روش: Hifu ، RF ، LED
جنسیت: یونیسکس
اندازه محصول: تقریبی.17 * 5.5 * 5cm
اندازه بسته بندی: تقریبی.16 * 21 * 7.5 سانتی متر
اندازه ژل: تقریبی.15.6 * 6.7cm
اندازه بسته بندی ژل: تقریبی.16 * 4.5 * 3.8 سانتی متر
وزن: تقریبا 815 گرم


هایفوتراپی برای چه کسانی مناسب است؟

هایفوتراپی ممکن است برای همه مناسب نباشد و این پروسه برای افرادی بهتر کار می کند که بالای 30 سال هستند و سفتی پوست آن ها معمولی است. اصولا شلی و افتادگی خفیف تا متوسط نتیجه بهتری نسبت به افتادگی های بیشتر می دهد. در افرادی که افتادگی زیاد دارند و تمایل به انجام عمل جراحی لیفت ندارند می توان از روشهای ترکیبی مثل تزریق چربی به همراه آر اف فرکشنال و HIFU استفاده کرد تا نتایج به مراتب بهتری بدست آید.

افراد سن بالاتر با آثار پیری زیاد، افتادگی پوست و چین و چروک های بیش از حد روی گردن احتمالا نمی توانند نتیجه ی مناسبی از روش هایفوتراپی کسب کنند و باید با متخصص مشورت کنند.

همچنین افرادی که به دنبال لاغری هستند و می خواهند وزن کم کنند و نگران شل شدن صورت و گردن هستند می توانند از این روش استفاده کنند.


کاربردهای هایفو‌تراپی

احتمالا تا یه اینجا متوجه شده اید که عملکرد امواج متمرکز اولتراسوند دستگاه هایفورتراپی بر روی پوست باعث گرم شدن و  منقبض شدن الیاف کلاژن پوست شده که این امر در کنار تحریک پوست برای تولید کلاژن های جدید باعث جوانسازی پوست و از بین رفتن چین و چروک های حاصل از پیری و فعالیت های نامناسب خواهد بود.

روش هایفو کاربردهای متعددی دارد که سعی کرده ایم در ادامه لیستی از آن ها را ارئه دهیم:

  • سفت کردن و رفع افتادگی و شل شدگی پوست در ناحیه‌ی گردن و غبغب (رفع عارضه ی گردن بوقلمونی)
  • از بین بردن و کاهش خطوط موجود در گوشه های لب و اصلاح خط لبخند
  • بهبود وضعیت خط چانه و از بین بردن افتادگی های زیر چانه
  • رفع سیاهی، گودی، تیرگی و چین و چروک های دور چشم
  • کاهش چین و چروک و ترک ها و تجدید ساختار پوست
  • قابل انجام برای تمام رنگ‌های پوست در هر زمان
  • لیفت و بالا کشیدن افتادگی گونه‌، ابرو و پلک‌
  • صاف و سفت کردن پوست صورت
  • زاویه سازی فک

برای آشنایی بیشتر با کاربردهای هایفوتراپی و دستگاه مینی هایفو با ما در ارتباط باشید.  09012749517


تعداد جلسات لازم | طول جلسه درمان

در روش هایفو اکثر بیماران با یک جلسه درمان به نتیجه دلخواه خود می‌رسند؛ اما با توجه به نوع عارضه و شدت شلی و افتادگی پوست و واکنش بیولوژیکی بدن به اولتراسوند و فرایند تولید کلاژن به برخی بیماران توصیه می‌شود که تعداد جلسات درمانی بیشتری انجام دهند. به عنوان مثال هایفوتراپی به منظور لیفت و کشیدگی پوست صورت حدودا به 45 دقیقه زمان نیاز دارد. اما در صورتی که میزان افتادگی پوست شدید باشد و نیاز به درمان نواحی متعدد بدن باشد، طول مدت درمان و تعداد جلسات درمانی افزایش می یابد .

زمان مشاهده نتایج

بخشی از نتایج بلافاصله پس از اتمام درمان مشاهده می‌شود، اما نتیجه نهایی لیفتینگ و کشیده شدن پوست پس از ۲ تا ۳ ماه مشخص می‌شود. نتایج به تدریج و در طول ۶ ماه پس از درمان به تدریج در اثر تولید کلاژن بروز بیشتری پیدا کرده و بهتر می شود. کلاژن سازی در پوست برای مدت بیش از یک سال ادامه خواهد داشت. بعد از طی این مدت، امکان دارد فرد به تکرار هایفوتراپی نیاز داشته باشد.


موارد منع استفاده از دستگاه مینی هایفو

چه افرادی کاندیدای مناسب جهت انجام هایفوتراپی نمی باشند؟

  • خانم های باردار
  • بانوانی که به کودکان خود شیر می دهند
  • افراد مبتلا به دیابت پیشرفته
  • افرادی که در ناحیه ی مدنظر پروتز فلزی دارند و یا در بدن پروتز فلزی بزرگ دارند
  • افرادی که در ناحیه مدنظر جراحت و یا عفونت فعال دارند
  • افراد مبتلا به بیماری خاص همچون صرع، آکنه کیستیک و دیابت کنترل نشده
  • افرادی که در بدن آن ها ضربان ساز قلب یا ایمپلنت های فلزی در سایر اندام ها
  • ابتلا به بیماری های ویروسی

عوارض استفاده از مینی هایفو | عوارض جانبی هایفوتراپی چیست؟

همانطور که می دانید هایفوتراپی روشی غیرتهاجمی محسوب می شود بنابراین در مقایسه با بسیاری از روش ها تقریبا بدون عارضه محسوب می شود. اما باید در نظر داشت که تمامی روش‌های درمانی، چه تهاجمی و چه غیرتهاجمی، عوارض جانبی احتمالی را هر چند کم به همراه دارند. هایفوتراپی هم از این قاعده مستثنی نیست. منتها احتمال بروز عوارض شدید در این روش درمانی بسیار کم است و عوارض شایع آن معمولاً بسیار خفیف و موقتی هستند.

عوارض هایفو تراپی نسبت به دیگر روش های زیبایی تقریبا نا چیز است. این عوارض عبارتند از :

قرمزی پوست:

این عارضه شایع ترین عارضه ی هایفو محسوب می شود که ناشی از واکنش طبیعی بدن نسبت به آسیب بوده و معمولا زیاد دوام نمی آورد و سریعا رفع می شود. قرمزی معمولاً در عرض چند ساعت و در موارد نادر پس از یکی دو روز به طور کامل برطرف می‌شود.

درد:

این حالت معمولا به صورت احساس سوزن سوزن شدن در فرد بروز پیدا می کند که خفیف و قابل تحمل بوده و خیلی زود بهبود می یابد.

تورم:

این عارضه به ندرت بعد از هایفوتراپی مشاهده می‌شود و در واقع از عوارض نادر هایفو به شمار می‌آید و مانند قرمزی، موقت و خفیف است.

بی‌حسی:

گاهی به دلیل قدرت نفوذ هایفو بخش های کوچکی از پوست بسیار به ندرت دچار بی حسی می شوند. احتمال این عارضه بسیار بسیار کم بوده و حداکثر تا دو هفته برطرف می شود.

تیرگی پوست:

هایپرپیگمنتیشن یا تیره شدن پوست یک عارضه ی بسیار نادر پس از هایفوتراپی است که دلیل آن هنوز به طور قطع مشخص نشده است. برای جلوگیری از این عارضه در ابتدا قسمت بسیار کوچکی از پوست به عنوان تست تحت درمان قرار می گیرد و در صورت عدم حساسیت درمان اصلی انجام می شود.

بی‌اثر بودن:

همانطور که گفته شد درمان با هایفوتراپی برای هرکسی اثربخش نیست و باید ویژگی های فرد مناسب این روش را داشته باشید اما گاهی اوقات اثرات کلاژن‌سازی در لایه‌های عمقی بر لایه‌های سطحی پوست قابل مشاهده نیست.

مانند هر درمان زیبایی دیگری احتمال بروز عوارض نادری وجود دارد که متخصص آنها را قبل از شروع درمان به بیمار اطلاع می‌دهد. با توجه به توضیحات فوق زمانی که فرد تحت درمان یک متخصص قرار گیرد احتمال وقوع عوارض احتمالی بسیار کمتر خواهد بود.

نقاط قوت
  •  روشی بی‌خطر و ایمن برای انسان می‌باشد چون هیچ نوع اشعه‌ای ندارد
  •  عدم نياز به داشتن محيط استريل براي انجام هايفو
  •  بدون درد (بنابراین بدون نیاز به بی حسی موضعی)
  •  غیرتهاجمی و بدون جراحی ( بدون عوارض جراحی و بیهوشی)
  •  فقط در یک جلسه (بدون نیاز به جلسات مکرر)
  •  سرپائی و بدون نیاز به بستری شدن
  •  نداشتن محدوديت سني
  •  ماندگاری بالا در نتایج
  •  نتيجه خوب و طبیعی درماني
  •  عوارض بسيار كم
  •  بدون خون ريزي
  •  روش كار ساده
  •  قابليت تكرار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *