احتمالا همه ما در اطراف خود افرادی را می شناسیم که به مشکلات عضلانی و عصبی مبتلا هستند و متاسفانه امروزه این بیماری ها و مشکلات جسمی در تمام سنین پیر و جوان دیده می شود؛ بهترین روش درمانی برای این مشکلات فیزیوتراپی است که امروز قصد داریم درباره نوع جدید آن صحبت کنیم.

استفاده از دستگاه فیزیوتراپی خانگی مدرن ترین وسیله برای این روش درمانی است که امروزه طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است؛ این دستگاه تعداد دفعات مراجعه به مراکز فیزیوتراپی را کاهش داده است و مزایای بی شماری دارد.

دستگاه فیزیوتراپی خانگی چگونه کار می کند؟

این دستگاه با ارسال انرژی الکتریکی با طول موج های مختلف به اعصاب، تاثیر خود را می گذارد؛ تعداد پالس، فرکانس و شدت این دستگاه قابل تنظیم هستند. انرژی الکتریکی از طریق الکترودهایی که بر روی پوست قرار می گیرد منتقل می شود.

این دستگاه یک روش کاملا بی خطر برای کاهش درد است؛ تاثیر این دستگاه به اندازه ای است که یا درد کاملا برطرف شده و یا از شدت آن کاسته می شود.

مزایا دستگاه فیزیوتراپی خانگی

این دستگاه در کاهش درد یا بهبود مشکلات و بیماری زیر تاثیر به سزایی دارد:

  • مشکلات دیسک کمر
  • تسکین دردهای ناشی از سرطان
  • دردهای مزمن به علت قطع عضو
  • سردردهای میگرنی
  • دردهای عضلانی به علت استفاده بیش از حد آن ها
  • بهبود آسیب های ورزشی
  • بیماری های التهابی مانند آرتریت روماتوئید
  • افزایش گردش خون
  • کاهش استفاده از داروهای ضد درد
  • بهبود عملکرد بدن
  • کمردرد ناشی از دژنراسیون ستون فقرات

نحوه استفاده از دستگاه فیزیوتراپی خانگی

استفاده از این دستگاه بسیار آسان است. ابتدا الکترودهای مربعی یا دایره ای شکل را با دقت به پوست نواحی که دچار درد شده یا اطراف آن بچسبانید؛ این الکترودها دارای یک لایه محافظتی ژله ای هستند که از تحریک یا آسیب زدن به پوست جلوگیری می کند.

یک جریان الکتریکی خفیف بین الکترودها برقرار می شود و به تدریج آن را افزایش بدهید تا حس درد و گزگز خفیفی ایجاد شود؛ البته ذکر این نکته لازم است که درد باید کنترل شود تا شما احساس راحتی داشته باشید.

به مدت 3 تا 5 جلسه در هفته از این دستگاه استفاده کنید تا درد به مرور کاهش یابد. مدت زمان استفاده از دستگاه فیزیوتراپی به مشکل و میزان درد شما بستگی دارد اما به طور کلی نباید برای دوره های بسیار طولانی، به صورت 24 ساعته یا هنگام خواب شبانه از آن استفاده کرد.

چند نکته کاربردی

اگر از لوسیون یا کرمی بر روی پوست خود استفاده کرده اید، آن را به خوبی بشویید.

هیچ گاه الکترود را بر رو یا اطراف پوستی که ملتهب و زخم است قرار ندهید؛ در صورت هر گونه ناراحتی، حساسیت یا سوختگی پوست به پزشک مراجعه کنید.

بهتر است محلی که الکترود بر روی آن قرار می گیرد را به خوبی شیو کنید.

از این دستگاه در حمام یا وان استفاده نکنید.

الکترودها را در نزدیک چشم یا گلو قرار ندهید.

برای جلوگیری از تحریک پوست، برای هر بار استفاده الکترودها را در جاهای مختلف قرار دهید و همیشه در یک جا نصب نکنید.

خانم هایی که در دوره سه ماهه اول بارداری هستند یا افرادی که از ضربان سازهای الکتریکی قلبی استفاده می کنند؛ پیش از استفاده از این دستگاه با پزشک خود مشورت کنند.

#فیزیوتراپی_خانگیhttps://www.sorateb.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *